AVM Endeksi Nisan Ayı Sonuçları Açıklandı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Endeksi, nisan ayı sonuçlarına göre olumlu bir tablo sergiledi. Metrekare verimlilik endeksi nominal olarak geçen yılın aynı dönemine göre %75,7, bir önceki aya göre ise %9,7 artış gösterdi.
Metrekare Verimlilik Endeksindeki Artış Enflasyonun Üzerinde
Nisan ayında açıklanan verilere göre, metrekare başına düşen ciro endeksi %75,7’lik artışla 3 bin 53 puana yükseldi. Bu artış, yıllık enflasyonun %69,80 olduğu düşünüldüğünde enflasyonun üzerinde gerçekleşti. Metrekare verimlilik endeksi, bir önceki aya göre %9,7 artışla 3 bin 53 puana ulaştı.
Kategori Bazında Ciro Endeksi Değerlendirmesi
Kategoriler bazında incelendiğinde, yiyecek içecek kategorisinde %81,2, giyim kategorisinde %80,8, diğer kategorilerde %78,1, ayakkabıda %68,6, teknolojide %54,9 ve hipermarkette %54,5’lik artışlar yaşandı. Ciro endeksinde giyimde %22,6, ayakkabıda %15,7, yiyecek içecek kategorisinde %15,4, diğer kategorilerde %1,1 artış görülürken, teknoloji kategorisinde %14,9 azalma kaydedildi.
Ziyaret Sayısı Endeksi Değerlendirmesi
Nisan ayında ziyaret sayısı endeksi bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %1 artış göstererek 98 puana yükseldi. Bir önceki aya göre ise %10,1’lik bir artış görüldü. AVM’lerde kiralanabilir metrekare başına düşen ciro Türkiye genelinde 11 bin 640 lira iken, İstanbul’da 13 bin 477 lira, Anadolu’da ise 10 bin 417 lira olarak gerçekleşti.
Editör: Emre Deveci