Türkiye’nin Mücevher İhracatı Yüzde 107,9 Arttı
Türkiye’nin mücevher sektörü, son yıllarda alım heyetleri ve yurt dışı fuarlarda aktif rol alarak pazar genişliğini artırmaya devam ediyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin ağustos ayı ihracatı geçen yıla göre yüzde 2,4 artışla 22,1 milyar dolara yükseldi. Bu rakam, Cumhuriyet tarihinin en yüksek ağustos ayı ihracatı olarak kaydedildi. Türkiye’nin mücevher ihracatı ise ağustosta bir önceki yıla göre yüzde 107,9 artarak 963 milyon 384 bin dolara çıktı.
Mücevher Sektörünün Katma Değeri Yüksek Ürünleri İhracat Lideri
Mücevher sektörünün dış satımı, aynı döneme göre 2 katının üzerine çıkarak dikkat çekti. Yılın ilk 8 ayında sektörün ihracatı ise geçen yıla göre yüzde 17,5 artışla 4 milyar 716 milyon 243 bin doları buldu. Ağustos ayında mücevher sektörünün toplam ihracattaki payı yüzde 4,4 olarak kaydedildi.
En Fazla İhracat Birleşik Arap Emirlikleri’ne
Türkiye’nin mücevher sektörü, en fazla ihracatı 521,9 milyon dolarla Birleşik Arap Emirlikleri’ne gerçekleştirdi. Bu ülkeyi sırasıyla 67,6 milyon dolarla ABD, 52,9 milyon dolarla Hong Kong, 50,9 milyon dolarla Irak ve 47,3 milyon dolarla Kırgızistan takip etti. Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan ihracatta geçen yıla göre önemli bir artış yaşandı.
İl Bazında İhracat Rakamları
İstanbul, mücevher sektöründe en fazla ihracatı 514,1 milyon dolarla gerçekleştirirken, Çorum, Ankara, Tekirdağ ve Antalya da sektörde önemli rakamlara imza attı. Çorum’dan 443,2 milyon dolar, Ankara’dan 2,4 milyon dolar, Tekirdağ’dan 1,1 milyon dolar ve Antalya’dan 553 bin dolarlık mücevher ihracatı yapıldı.
Türkiye’nin mücevher sektörü, artan dış talep ve pazar çeşitliliği sayesinde ihracatını hızla artırmaya devam ediyor. Bu başarıda sektörün katma değeri yüksek ürünleri ve uluslararası rekabet gücü büyük rol oynuyor.